Десятки мільйонів на підрядах у Рівному: як заробляє фірма, пов’язана із Віктором Шакирзяном

Поки Віктор Шакирзян керує Рівненською громадою – повязані з ним фірми заробляють десятки мільйонів на тендерах у Рівному

Згідно із інформацією публічного модулю аналітики bi.prozorro, за 2021- 2024 роки ТОВ «Адамантбуд» має переможних тендерів на загальну суму 169 мільйонів 100 тисяч гривень.

Хоч компанія існує з 2016 року, але перемагати на тендерах в Рівненській громаді почала з 2021 року, коли Віктора Шакирзяна обрали на посаду секретаря Рівнеради.

Детальніше про зв’язки «Адамантбуду» з Віктором Шакирзяном і про найбільші підряди – в матеріалі.

Про «Адамантбуд»

ТОВ «Адамантбуд» зареєстроване у 2016 році році. Єдиний власник фірми від самого початку її створення – Чемерик Анатолій Анатолійович.

Дружина Анатолія Чемерика подає декларації як головна спеціалістка Департаменту агропромислового розвитку Рівненської ОДА.

В декларації за 2023 рік вона вказує зарплату чоловіка в автошколі. Жодної інформації про дивіденди з компанії вона не декларує. Як і те, що її чоловік власник фірми.

Директор фірми з 2022 року – Балєєв Сергій Вікторович.

Основний вид діяльності: будівництво житлових і нежитлових будівель.

«Четверта влада» помітила, що з 11 жовтня 2021 року серед працівників, на посаді інженера охорони праці, «Адамантбуду» з’явився Ілля Шакирзян, син Віктора Шакирзяна.

Аналітична система YouControl, вказує, що компанія більшість свого доходу отримує з бюджетних коштів.

Схема зв’язків «Адамантбуду» із Віктором Шакирзяном. Щоб збільшити – відкрийте в новому вікні. Інфографіка Влада Мартинчука «Четверта влада»

Мільйонні тендери в Рівненській громаді

Як з’ясувала «Четверта влада», попри те, що фірма зареєстрована в Рівному, за даними з «Прозоро», перші бюджетні договори в 2016-2017 роках були із сільськими громадами Дубровицького району (Миляцька і Висоцька громади).

У 2018-2019 роках фірма подавалась на тендери Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської ОДА – на будівництво лікарських амбулаторій. Їхні пропозиції або відхиляли, або ціна була вищою за ціну конкурентів.

У 2020 році аналітична система «Прозоро» не зафіксувала ніякої інформації про участь в тендерах чи прямі договори з цією фірмою.

В грудні 2020 року Віктора Шакирзяна обрали до Рівнеради і він став секретарем – другою людиною після мера.

Вже 2021 році, фірма виграла тендерів на 27 мільйонів 900 тисяч гривень.

З 2021 року ТОВ «Адамантбуд» почав перемагати на тендерах і укладати договори із комунальними підприємствами, департаментами, управліннями та підрозділами РІвненської міської ради.

Найбільшим підрядом 2021 року стали торги на капремонт фасаду, горищного перекриття та заміни вікон будівлі на вулиці Шевченка, 45. В цьому адмінприміщенні розташований Департамент інфраструктури та благоустрою. Сума договору – 9 мільйонів 723 тисячі гривень.

В 2023 році виграшні тендери сягнули 63 мільйонів 700 тисяч гривень.

Найбільший підряд за цей рік – капітальний ремонт (термомодернізація) будівлі Рівненської гімназії №16. Договір уклали на 16 мільйонів 351 тисячу гривень.

У 2024 – 38 мільйонів 500 тисяч гривень.

В кінці 2024 року фірма виграла тендер на капітальний ремонт Центру реабілітації та відновного лікування «Міської дитячої лікарні» Рівнеради. Сума тендеру – 11 мільйонів 37 тисяч гривень.

Загальна сума виграшних тендерів – 169 мільйонів 100 тисяч гривень.

«Чорний список» 

Антимономольний комітет України за «неодноразові змови» на тендерах вніс «Адамантбуд» та дві компанії, які раніше належали Віктору Шакирзяну, «Рівнетрансбуд» та «Захід-трансбуд» до «чорного списку».

Адміністративна колегія Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в липні 2024 року розпочала розгляд двох окремих справ: про антиконкурентні узгоджені дії «Адамантбуду» та «Захід-трансбуду» та окремо – «Адамантбуду»  та «Рівнетрансбуду».

27 грудня 2024 року Антимонопольний встановив, що обидві вказані «пари» порушили законодавство про захист економічної конкуренції, адже узгоджували свою поведінку для участі в тендерах.

Антимонопольний оштрафував перших двох по 408 тисяч гривень кожного, других – 204 тисяч гривень кожного. Разом товариства із орбіти Віктора Шакирзяна мають сплатити 1 мільйон 224 тисячі гривень.

«Адамантбуд» має сплатити 612 тисяч гривень.

Дивіться детальніше про це в матеріалі: «Почекайте, подивитеся, що далі буде»: фірми родини Шакирзяна потрапили до «чорного списку» за змову на тендерах

Якщо вам сподобався матеріал, перерахуйте, будь ласка, 30 гривень на волонтерську монобанку чи на картку благодійного фонду, прив’язану до рахунку в «Приватбанку»: 5169 3305 3931 4184

«Четверта влада» та БФ «Скарбниця Надії» збирають гроші для ініціативи «Рівненський дрон», яка складає FPV-дрони для рівненських бійців на передовій.

У 2024-му завдяки нашим читачам ми зібрали кошти на 20 FPV-дронів для 38-ї бригади морської піхоти і 1 дрон для 104-ї ОБр територіальної оборони; закупили 10 приладів засобів радіоелектронної розвідки «ванільний цукорок» для аеророзвідників прикордонної служби; долучилися (50 тисяч) до збору на авто для 48-ї інженерної бригади ЗСУ.

Долучайтеся, будь ласка.

Рахунок: КБ «Приватбанк»
IBAN UA663052990000026006000707203
БФ «Скарбниця Надії»
ЄДРПОУ 37685693

Якщо підтримали ЗСУ і маєте змогу підтримати незалежне рівненське медіа – підтримайте «Четверту владу» 30-ма гривнями.

«Прозорі міста»: чи влада Рівного інформує містян про гуманітарну допомогу 

Товариство «Гуманітарна допомога Україні з Баварії» регулярно передає гуманітарну допомогу до Рівного. Наприкінці жовтня благодійники передали шкільний інвентар та меблі, які мали розподілити між освітніми закладами Рівненської громади. Отримувач гуманітарного вантажу — Департамент соціальної та ветеранської політики Рівненської міської ради. Фото – сайт Рівнеради

Програма «Прозорі міста» знову перевірила, як міські ради працюють з гуманітарною допомогою. З’ясувалось, що лише у 3-ох із 50 найбільших міст України публікують всю необхідну інформацію про гуманітарку. 

Рівне – до них НЕ входить. 

________

З початку повномасштабного вторгнення та станом на лютий 2025 року до України надійшло понад 257 мільярдів євро, з яких 7% (19 мільярдів євро) – це гуманітарна допомога

Міські ради отримують чи не найбільшу частку цієї допомоги. Відтак виникають питання: куди ця допомога дівається і як про це звітують. 

Експерти організації Transparency International Ukraine перевірили по містах України звіти про типи й обсяги отриманої гуманітарної допомоги, критерії розподілу та переліку отримувачів, а також реалізацію принципу «єдиної точки входу»: створення тематичних розділів чи сторінок, зручних для доступу до необхідної інформації. 

Результати дослідження відкритості та взаємодії з громадськістю в межах пілотування нового формату вказало на неприємну реальність – лише 3 з 11 обласних центрів створили логічні та структуровані сторінки, присвячені гуманітарній допомозі.

Це:

  • Миколаїв;
  • Чернівці;
  • Шостка. 

__________

У 20 містах не оприлюднено жодної із запитуваних категорій інформації: ці громади не створили окремих тематичних сторінок чи розділів, не опублікували жодних звітів (ні річних, ні квартальних, ні піврічних), не подали Порядку розподілу або бодай опису загальних принципів, а також не розмістили переліків отримувачів допомоги серед підпорядкованих місту установ. Серед цих міст 6 обласних центрів – Івано-Франківськ, Полтава, Ужгород, Харків, Хмельницький і Черкаси.

12 міст оприлюднили річні звіти про отриману та розподілену гуманітарну допомогу за 2024 рік.

У 31 громаді не надали публічного звіту за жоден період. 

На вебсайтах 15 із 50 міст оприлюднили бодай якусь інформацію про критерії чи принципи розподілу допомоги. А у 35 містах повністю відсутні дані про те, за якими правилами визначають пріоритетність отримувачів допомоги та якої процедури треба дотримуватися, щоб її отримати.

_________

Як виглядають повідомлення про гуманітарну допомогу на сайті Рівненської міської ради – без вказання конкретної кількості і вартості, конкретних отримувачів (в даному випадку – серед освітніх закладів), конкретних дат розподілу:

Скрини з сайту Рівнеради

_________

А от гарним прикладом реалізації можна вважати Вінницю, де перелік отримувачів зазначили разом з кодами ЄДРПОУ та номером в реєстрі отримувачів гуманітарної допомоги

__________

З 50 міст наявність окремого розділу забезпечили 18, але тільки троє з них наповнили його усіма запитуваними елементами. Обласні центри Миколаїв та Чернівці створили такі розділи на офіційних вебсайтах (у Миколаєва функціонує окремий ресурс, на який є посилання у «єдиній точці» на головному сайті) та розмістили там усю запитувану аналітиками інформацію. Такий же успішний результат показало середнє місто зі статусом території можливих бойових дій – Шостка. У розділі «Гуманітарна допомога» є детальна інформація про можливість отримати допомогу, пріоритетні групи отримувачів, звіти про отриману гуманітарку тощо.

Решті 15 міським радам, які вже створили окремий тематичний  розділ, залишилось наповнити його усією важливою інформацією. 

__________

Як зазначають експерти, рівень інформування міських рад про гуманітарну допомогу досі не відповідає очікуванням від країни в умовах повномасштабної війни

Результати цього дослідження разом із висновками першого блоку Європейського індексу міст демонструють повільний прогрес за тими показниками, на яких аналітики акцентують уже тривалий час.

Вперше програма перевіряла, як міські ради працюють з гуманітарною допомогою пів року тому. Результати були невтішними – більшість  досліджуваних міст не публікували необхідну інформацію. 

Наразі ситуація не особливо змінилась. 

________

Нагадуємо, що громадськість теж може впливати на свою місцеву владу: спрямовувати запити на публічну інформацію до міської ради чи звертатись з вимогою оприлюднити, наприклад, звіти про розподілену гуманітарку, через офіційні канали комунікації ради.