Чому в Рівному кубометр води коштує дешевше ніж в інших містах і селищах Рівненщини

Тарифи зростатимуть далі

«Тепер вода в кранах Здолбунова, Рівненської області “майже” як лікувальна мінеральна вода Боржомі». Таке написали нам читачі та попросили розібратися, чому в Здолбунові вартість за кубометр води 77 гривень, а в Рівному 32 гривні 59 копійок.

Виявляється, що в менших містах і селищах Рівненщини вартість вища, наприклад у Рокитному за кубометр води 129 гривень. Розповідаємо чому так у матеріалі.

Подорожчала очистка стоків і все інше

Комунальне підприємство «Здолбунівводоканал» у відповідь на наш запит назвало основною причиною здорожчання тарифів для населення те, що Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» підняло вартість на послуги з очистки стоків.

Оскільки «Здолбунівводоканал» не має власних очисних споруд, то користується спорудами «Рівнеоблводоканалу».

А з 1 червня 2024 ціни на послуги з очистки стоків зросли з 500 тисяч гривень до 1 мільйона гривень для здолбунівського комунального підприємства.  

Тому 7-го червня виконком Здолбунівської міської ради переглянув тарифи на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення.

Для населення зросла ціна саме на очистку стоків із 7 гривень 32 копійок до 15 гривень 29 копійок за метр кубічний з ПДВ.

Також, як відповіли у «Здолбунівводоканалі», на здорожчання вплинули:

  • зростання вартості електроенергії;
  • постійне зростання вартості пально-мастильних матеріалів та мінімальних галузевих гарантій в оплаті праці;
  • зростання вартості матеріалів, реагентів, запасних частин, які необхідні для утримання та ремонту мереж і насосних станцій.

Ціна водопостачання – 25 гривень 68 копійок. Водовідведення – 51 гривня 67 копійом. Разом – 77 гривень 35 копійок. Ціни вказані за метр кубічний.

Скорочена структура тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення для населення, яку надало КП «Здолбунівводоканал»:

Стаття витратВодопостачанняВодовідведення
електроенергія7,111,58
послуги з очистки стічних вод012,74
витрати на оплату праці інженерно-технічних працівників2,144,28
витрати на оплату праці робітників6,6115,61
єдиний соціальний внесок1,924,39
амортизація0,670,76
пально-мастильні матеріали0,070,15
інші витрати (ремонт, податки)2,061,61
рентабельність0,821,94
ПДВ4,288,61
тариф з ПДВ25,6851,67

Також комунальне підприємство повідомило, що з 1 січня 2025 року «Рівнеоблводоканал» знову підняв вартість послуг з очистки стоків.

Теперішня ціна – 17 гривень 36 копійок з ПДВ, але для населення діє старий тариф. Також «Здолбунівводоканал» повідомив, що ціни на електроенергію теж зросли.

«Очікуване підняття тарифів складе близько 8% і на споживачів категорії “населення” не поширюватиметься», – додав «Здолбунівводоканал» у відповіді на наш запит.

КП «Здолбунівводоканал» надає послуги для 8 тисяч 500 абонентів з категорії «населення».

Великим містам тарифи заморозили

Ми запитали у «Рівнеоблводоканалу», чому саме такі ціни вони поставили на послуги з очистки стічних вод для «Здолбунівводоканалу», а також попросили роз’яснити, чому в той час як в Рівному на кубометр води для населення коштує 32 гривні 592 копійки, а в Здолбунові –  77 гривень 35 копійок.

Перше питанну у водоканалі проігнорували, а от про ціни роз’яснили.

Відповідь «Рівнеоблводоканалу» прийшла за підписом в.о. директора Андрія Грухаля. Фото з фейсбуку «Рівнеоблводоканалу»

Для міст, де населення більше 100 тисяч мешканців та обсяги реалізації послуг з централізованого водопостачання – більше 300 тисяч метрів кубічних і централізованого водовідведення більше 200 тисяч метрів кубічних, встановлює тарифи Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП).

Відповідно до постанови НКРЕКП №1022 тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення застосовуються для населення на рівні тарифів, що застосовувалися станом на 24 лютого 2022 року, а саме: у розмірі  32 гривні 592 копійки.

Для решти суб’єктів, що не підпадають під сферу регулювання НКРЕКП тарифи встановлюють органи місцевого самоврядування. У випадку Здолбунова – це виконавчі органи Здолбунівської міської ради.

Тобто місцева влада сама вирішує яку суму встановлювати для населення, виходячи з ринкової вартості.

У Рокитному послуги найдорожчі

Здолбунівська міська рада в себе на сторінці розмістила інформацію, щодо цін на водопостачання і водовідведення у інших містах і селищах Рівненщини станом на 7 червня 2024 року.

Населений пунктВодопостачанняВододвідведенняРазом
м. Рівне, населення16,6815,9132,59
м. Рівне, інші бюджетні орг.28,8822,4251,3
м. Дубно20,2323,2743,5
селище Клевань2223,6245,62
селище Оржів202646
м. Костопіль25,7333,4859,21
м. Корець24,738,563,2
м. Дубровиця254570
м. Березне26,0645,7771,83
м. Здолбунів25,6851,6777,35
м. Вараш44,836,9681,76
м. Острог31,1951,7382,92
м. Радивилів30,5456,687,14
селище Рокитне44,1785,75129,92

З неї видно, що в селищі Рокитне кубометр води коштує найдорожче в усій області – 129 гривень 92 копійки. Тому ми запитали у Рокитнівської селищної ради чому ж така вартість.

У селищній раді відповіли, що кількість абонентів, яким надається послуга з централізованого водопостачання становить 1 тисячу 238, з централізованого водовідведення всього 304 абонента. Майже 70% абонентів – приватний сектор, що значно збільшує витрати на комунальні послуги (за рахунок більшої мережі труб і їхнього обслуговування, а також загалом через невелику кількість абонентів).

Тобто 1 тисячу 238 абонентів платять за воду 44 гривні 17 копійок, а ті, хто отримують і воду і послуги каналізації (304 абонента) платять 129 гривень 92 копійки.

Рокитнівська селищна рада зазначила, що з 1 березня 2023 року ціни на послуги не змінювали, але оскільки збільшилась вартість електроенергії, матеріалів, робіт та послуг, а також заробітні плати, то плануюється підняття тарифів з 1 березня 2025 року:

  •  для населення не більше 12%;
  •  для бюджетних установ до 30%;
  •  інші споживачі 50%.

Дивіться також: Скільки грошей планують отримати у 2025-му Рівне і Луцьк та скільки з них виділити на оборону


Якщо вам сподобався матеріал, перерахуйте, будь ласка, 30 гривень на волонтерську монобанку чи на картку благодійного фонду, прив’язану до рахунку в «Приватбанку»: 5169 3305 3931 4184

«Четверта влада» та БФ «Скарбниця Надії» збирають гроші для ініціативи «Рівненський дрон», яка складає FPV-дрони для рівненських бійців на передовій.

У 2024-му завдяки нашим читачам ми зібрали кошти на 20 FPV-дронів для 38-ї бригади морської піхоти і 1 дрон для 104-ї ОБр територіальної оборони; закупили 10 приладів засобів радіоелектронної розвідки «ванільний цукорок» для аеророзвідників прикордонної служби; долучилися (50 тисяч) до збору на авто для 48-ї інженерної бригади ЗСУ.

Долучайтеся, будь ласка.

Рахунок: КБ «Приватбанк»
IBAN UA663052990000026006000707203
БФ «Скарбниця Надії»
ЄДРПОУ 37685693

Якщо підтримали ЗСУ і маєте змогу підтримати незалежне рівненське медіа – підтримайте «Четверту владу» 30-ма гривнями.

Підписуйтесь на канали «Четвертої влади» у телеграміютубі, сторінки в інстаграмі або у фейсбуцітвітерітіктоцівотсапі. Вдячні за ваші коментарі в соцмережах та поширення матеріалів.

52 мільйони на житло: міські посадовці приховують імена отримувачів

Персональний склад комісії, яка займається компенсаціями за придбання житла, затвердив розпорядженням рівненський міський голова – № 1134-ОПД від 27 серпня 2025 року. Колаж Влада Мартинчука на основі фото з сайту Департаменту соціальної та ветеранської політики Рівнеради та Міністерства у справах ветеранів України

«Захисники та Захисниці України можуть отримати компенсацію на придбання житла». Такими заголовками періодично починаються повідомлення на офіційному сайті та у соцмережах Департаменту соціальної та ветеранської політики Рівненської міської ради. Бо ж в Україні ветерани, які отримали інвалідність внаслідок війни, та члени сімей загиблих захисників/захисниць законодавчо мають право претендувати на отримання коштів на придбання житла. Для цього потрібно зібрати ряд документів та обов’язково бути на місцевому «квартирному» обліку. 

Хто і в якій сумі отримає компенсацію у Рівному, вирішує спеціальна комісія, затверджена розпорядженням міського голови. Мова про мільйони з державного бюджету, перераховані на рахунки окремих отримувачів допомоги. Проте їхні імена рівненські посадовці називати відмовляються. 

Цифри 

Перші виплати «грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення» ветеранам почали призначати ще на початку 2016 року.

У 2024 році з державного бюджету надали 41 мільйон 864 тисяч 630 гривень субвенції для 17 осіб з інвалідністю внаслідок війни. Такі цифри озвучила керівниця Управління у справах ветеранів Департаменту соціальної та ветеранської політики Рівненської міської ради Ганна Дудник виданню «ProRivne». 

У липні 2025 року – вже 52 мільйона 307 тисяч 619 гривень для 22 осіб з інвалідністю внаслідок війни та 1 члена сім’ї загиблого Захисника чи Захисниці України, зазначила Ганна Дудник.

Де-юре кошти на придбання житла для захисників України надаються завдяки фінансуванню Європейського Союзу відповідно до Рамкової угоди між Україною та ЄС щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування для України в рамках інструменту Ukraine Facility.

Де-факто вони надходять у вигляді субвенції з держбюджету. 

Буквально нещодавно — 30 вересня — відбулась чергове засідання цієї комісії міськради. Як результат, 3 ветерани отримали компенсацію на загальну суму 9 мільйонів 74 тисячі 712 гривень

23 вересня на такій же комісії розглянули документи та ухвалили рішення про призначення грошової компенсації на придбання житла 4 ветеранам, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, на загальну суму 10 мільйонів 582 тисячі 252 гривні.

Хто ухвалює рішення 

У серпні 2025 року виконком Рівненської міської ради затвердив Положення про комісію щодо розгляду заяв окремих категорій громадян про призначення грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення.

Персональний склад комісії затвердили розпорядженням рівненського міського голови № 1134-ОПД  від 27 серпня цього року. Детальніше про склад комісії ми писали у цьому матеріалі.

Хто вже отримав компенсацію  

«Рівненські гроші» звернулись із запитом до Департаменту соціальної та ветеранської політики про перелік осіб (ПІБ) та їхній статус (з інвалідністю внаслідок війни чи член сім’ї загиблого Захисника/Захисниці України), які отримали грошову компенсацію на придбання житла у 2024 та 2025 роках.

У наданні цієї інформації нам відмовили. 

Департамент повідомив, що це інформація з обмеженим доступом, а саме – конфіденційна інформація про особу, згоду про поширення на яку особа не надавала з посиланням на статті 5, 14, 16 Закону України «Про захист персональних даних».

— Я вважаю, що в цьому випадку це необґрунтована відмова в наданні інформації, — зауважує аналітикиня, членкиня правління ГО «Рівненський центр “Соціальне партнерство”» Мирослава Примак і пояснює: — По-перше, діє презумпція відкритості інформації. По-друге, розпорядник під час відмови в наданні інформації має для цього чітко визначені підстави. По-третє, він має обґрунтувати свою позицію. Для цього виконати і описати у відповіді трискладовий тест. 

Частина 2 статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації» передбачає, що обмеження доступу до інформації здійснюється відповідно до закону при дотриманні сукупності таких вимог:

1) виключно в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи кримінальним правопорушенням, для охорони здоров’я населення, для захисту репутації або прав інших людей, для запобігання розголошенню інформації, одержаної конфіденційно, або для підтримання авторитету і неупередженості правосуддя;

2) розголошення інформації може завдати істотної шкоди цим інтересам;

3) шкода від оприлюднення такої інформації переважає суспільний інтерес в її отриманні.

У відповіді на запит департамент вказав, що відмовляють через захист національних інтересів. Але в чому полягає істотність шкоди цим інтересам від розголошення інформації, чому шкода від оприлюднення такої інформації переважає право громадськості знати цю інформацію, у відмові не вказано. 

— За судовою практикою, відсутність висновку розпорядника інформації щодо наявності хоча б однієї з трьох складових «трискладового тесту» означає, що відмова у доступі до публічної інформації є необґрунтованою, — резюмує Мирослава Примак. — Важливо також, що закон прямо говорить: не може бути обмежено доступ до інформації про імена осіб, які отримали бюджетні кошти чи майно.

Відтак ми звернулися з обґрунтованою скаргою до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з вимогою провести перевірку на предмет вчинення адміністративних правопорушень уповноваженими особами Департаменту соціальної та ветеранської політики Рівненської міської ради — у зв’язку з неповним наданням інформації на наш запит від 29 вересня 2025 року щодо імен осіб, які отримали виплату грошової компенсації за належні для отримання житлові приміщення.

___________________

«Рівненські гроші» також поцікавились у посадовців процедурою призначення та отримання такої компенсації. Зокрема, хто може претендувати на неї, які документи потрібно подати, як вона нараховується та як контролюється цільове використання цих коштів. 

Детально про це — у публікації-поясненні «Гроші з бюджету на придбання житла для ветеранів: хто, кому і за яких умов».