Ціна проїзду платним автобаном у Польщі залежить від типу транспортного засобу, пройденої відстані та конкретної ділянки дороги. Вартість може коливатися від кількох грошей до кількох десятків злотих. Для транспортних засобів масою понад 3,5 тонни, а також автобусів, оплата проїзду здійснюється через систему e-TOLL за допомогою бортового пристрою, зовнішньої системи локалізації або мобільного додатка. Відсутність оплати може призвести до штрафів. Фото – Blog.blablacar.com.ua
Дорогу від Ковеля до пункту пропуску «Ягодин-Дорогуськ», яку розбудують на 4 смуги, може стати першим таким кейсом приватного публічного партнерства.
Про такі плани розбудови доріг в країні розповів у своєму інтерв’юзаступник міністра розвитку громад і територій України Сергій Деркач.
Ми розглядаємо зараз можливості для публічного приватного партнерства. У нас вже є за новим законодавством такі можливості і ми розглядаємо декілька таких доріг, які можуть бути розглянуті в частині концесії і в частині того, щоб ці дороги могли бути утримані і розбудовані. Думаю, що це буде найефективніший варіант залучення коштів саме для доріг. – вважає Сергій Деркач.
За його словами, мова йде про дороги, які ведуть до пунктів пропуску. Наприклад, дорога від Ковеля до пункту пропуску «Ягодин-Дорогуськ». Йдеться про її ремонт і розбудову в чотири смуги.
З іншого боку Польща будує автобан і його добре було би продовжити до Ковеля – там є і залізничний вузол, і далі дорожній вузол. Це буде хороший кейс, який ми спробуємо відпрацювати. – поділився планами заступник міністра розвитку громад і територій України.
Про терміни реалізації проєкту наразі не йдеться.
______
Сергій Деркач також зауважив, що на 2028 рік запускається новий проект фінансування Connecting Europe Facility, який стосується проєктів розбудови інфраструктури в TEN-T.
Торік Україна подавалась на фінансування по розбудові пункту пропуску«Дякове – Халмеу». Це теж Закарпатська область на кордоні з Румунією. Фінансування не отримали, але проєкт увійшов у шорт-лист. Його підтримали, але на нього не вистачило грошей.
Утім, ми бачимо, що Європа готова далі фінансувати розбудову і пунктів пропуску, і доріг на шляху TEN-T. Ми залучаємо також і інше фінансування, яке дозволить нам будувати дороги від пунктів пропуску до основних обласних центрів. – зазначив Сергій Деркач. – Наприклад, зараз розглядаємо питання будівництва за рахунок європейських коштів автобану від ПП «Порубне – Сірет» до Чернівців. Бо з румунської сторони так само дзеркально планується розбудова дороги. Ми закладаємо це як спільний проект із Румунією.
Будівництво автодороги у рамках «Північного обходу Рівного» у 2021 році. Фото – Dream.gov.ua
Відома в Україні компанія з будівництва доріг та мостів «Автострада» виграла черговий кількасот мільйонний тендер на реконструкцію ще однієї ділянки у рамках «Північного обходу Рівного». Відтак вартість так званої нової об’їзної цьогоріч перевалила за 800 мільйонів гривень.
Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Рівненській області віддала ТОВ «Група компаній «Автостраді» ще 427 мільйонів гривень.
Компанія у серпні виграла відповідний тендер на реконструкцію автомобільної дороги загального користування державного значення Т-18-32 /Н-22/ – Ходоси – Кустин – /Н-25/ на ділянці км 4+426 – км 8+426, що є частиною великого проєкту «Північний обхід міста Рівне».
Посадовці замовили будівництво нової дороги довжиною 6 кілометрів і реконструкцію 4 кілометрів траси Т-18-32. Ця дорога має покращити транспортне сполучення із південної, західної, центральної та східної України через автомобільну дорогу М-06, якою прямують до контрольно-пропускних пунктів Ягодин, Устилуг та Угринів на кордоні з Польщею.
Період дії договору: з 27 серпня 2025 до 31 грудня 2026 року.
За даними Dream.gov.ua, загальний бюджет робіт по цій ділянці сягне 518 мільйонів 228 тисяч 353 гривні.
______
Як пишуть «Наші гроші», потенційні учасники торгів скаржились, що цього разу рівненські посадовці-автодорожники висунули занадто жорсткі вимоги до аналогічного досвіду виконавців. Треба було аби фірма підтвердила свій досвід по контрактам розміром з очікувану ціну нинішнього. І щоб ці контракти були укладені впродовж останніх 5 років та виконані на 100%.
Одна з фірм вказувала, що у неї є подібний контракт, але він був укладений раніше від 5 річного терміну. А той, що був укладений в строк – виконаний не повністю через відсутність фінансування з боку замовника (під час вторгнення багато довоєнних підрядів були заморожені).
Замовник відмовив, пославшись на закон «Про публічні закупівлі» та Методичні Рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану, які затверджені Наказом №26335 від 22 листопада 2024 року.
Фірма не пішла оскаржувати ці вимоги в АМКУ, відтак «Автострада» стала єдиним учасником торгів.
______
Отож, роботи вже ведуться на двох ділянках: будівництві нової дороги протяжністю 6 км до села Хотин та реконструкції 4-кілометрової ділянки автошляху від села Хотин до ПрАТ «Рівнеазот».
На будівництві нової дороги до села Хотин (6 км) «Автострада» має зробити:
влаштування бортового каменю на кільцевій розв’язці;
планування відкосів;
влаштування кам’яної бруківки на розв’язці;
облаштування систем дренажу та водовідведення;
монтаж системи освітлення;
влаштування шарів дорожнього одягу.
На ділянці реконструкції автошляху від Хотина до ПрАТ «Рівнеазот» (4 км) проводиться:
розробка ґрунту та улаштування насипу;
укладання геотекстилю;
встановлення бортового каменю;
облаштування систем дренажу й водовідведення;
влаштування шарів дорожнього одягу.
Так як мостобудівельники «Автостради» працюють на естакаді та шляхопроводі через залізницю, які знаходяться на Північній об’їзній Рівного, то тривають роботи з бетонування відкосів, ремонту деформаційних швів і підпірних стін із габіонів.
Будівництво автодороги у рамках «Північного обходу Рівного» у 2021 році. Фото – Dream.gov.ua
__________
ТОВ «Група компаній «Автострада» – один з найтоповіших підрядників Служби відновлення у різних областях України.
Наприклад, з жовтня 2025 року розпочала капітальний ремонт Харківського шосе у Дарницькому районі столиці, вартістю 1,26 мільярда гривень. У Черкаській області робить дороги на 713 мільйонів гривень.
Ще 1,18 мільярда гривень отримала на добудову Подільського мосту, що сполучає правий та лівий берег Києва.
Компанія належить відомому українському підприємцю, засновнику та CEO холдингу MS Capital Максиму Шкілю.
_____
Як повідомив «Рівненським грошам» заступник начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури в області Дмитро Леонтіюк, у рамках «Північного обходу Рівного» наразі 4 ділянки автодоріг в роботі. Частина йде до завершення, частину обіцяють зробити в найближчі терміни.
На ще одну ділянку – фінальну – визначать підрядника, ймовірно, вже наступного року.
На це для Рівненщини моніторинговий комітет програми «Interreg NEXT Польща – Україна 2021-2027» виділяє 2,5 мільйона євро. Як повідомляє голова Рівненської обласної державної адміністрації Олександр Коваль, …
Мова йде про будівництво відрізку Північної об’їзної дороги у 2019-2020 роках та пісок за завищеними цінами. Як повідомляє Рівненська обласна прокуратура, скерували до суду обвинувальний …