Українці відпочивають – Укрзалізниця заробляє: про нові обігові рейси в курортні точки

Потяг Укрзалізниці №9/10 Київ — Будапешт «Transcarpathia» всередині. Фото з фейсбук-сторінки Укрзалізниці

У період зимових свят українці традиційно активніше подорожують. Попри війну, багато хто планує відпочинок — як в Україні, так і за кордоном. Центр громадського моніторингу та контролю проаналізував, куди найчастіше вирушають українці та які зміни очікують на транспортні маршрути вже найближчим часом.

Популярність внутрішнього туризму

Подорожі Україною залишаються найбільш доступним варіантом для більшості громадян. Внутрішні мандрівки дешевші, не потребують тривалого часу в дорозі, а також є практично єдиною можливістю для чоловіків у період повномасштабної війни.

Найбільше туристів узимку приваблює Захід України — як для активного відпочинку на гірськолижних курортах, так і для санаторного лікування. На короткі поїздки українці також обирають Київ або туристичні об’єкти у своїх регіонах.

Закордонні тури рівненських депутатів: хто куди їздив і на чиє запрошення

Закордонний відпочинок

Після початку великої війни виїзди за кордон суттєво змінилися. Закриті аеропорти змусили туристів пересісти на автобуси й потяги, що значно збільшило час у дорозі. Водночас туроператори відзначають: попит не зменшується.

Найпопулярнішим напрямком залишається Єгипет — торік його обирали близько 80% українських туристів. Ще 10% припало на автобусні тури, а решта — на дорожчі подорожі до ОАЕ, Занзібару, Іспанії, Домінікани, Шрі-Ланки, Таїланду, В’єтнаму та на Мальдіви.

Більшість мандрівників спершу дістаються найближчих європейських аеропортів. За даними «Join UP! Україна», улітку найчастіше користувалися аеропортами Кишинева (55%), Жешува (12%) та Варшави (5%).

Депутати без права на виїзд: що думають у Рівненській міській раді про обмеження їздити за кордон

Зміни від «Укрзалізниці» 

Попит на поїздки зростає, тому «Укрзалізниця» з 14 грудня запроваджує новий графік руху на 2025–2026 роки. Він охоплюватиме як внутрішні, так і міжнародні маршрути.

Одне з ключових нововведень — поїзди до Львова курсуватимуть щогодини. У компанії наголошують, що це підвищить зручність і передбачуваність поїздок.

Також з’явиться понад 40 нових рейсів у напрямку гірських курортів та реабілітаційних центрів. Майже половина з них курсуватиме з прифронтових областей. 

Наразі оголосили про 11 нових поїздів та понад 2 мільйони місць у 2026 році.

Серед нових маршрутів: «Харків — Ужгород», «Краматорськ (Барвінкове) — Чоп», «Кривий Ріг — Івано-Франківськ». 

Продаж квитків уже відкрито.

Укрзалізниця також продовжила маршрут поїзда №113/114, який курсує через Сарни, до Карпат

З 14 грудня він вирушатиме з Харкова та прямуватиме через Київ, Житомир, Сарни і Львів у Славсько та Ужгород.

Міжнародні напрямки також розширюють. До Польщі вирушатимуть три додаткові поїзди до Перемишля та один — до Холма. 

Крім того, Берегове матиме пряме сполучення з Будапештом. Новою європейською колією потяг Будапешт — Ньїредьгаза — Берегове курсуватиме через станцію Феріхедь (аеропорт Будапешта) та Чоп.

Крім того, додатковий регіональний поїзд №644/647 Ужгород — Захонь (через Чоп) надасть змогу в Захоні пересісти на будь-який з регулярних поїздів угорської залізниці у напрямку Будапешта.

Рівне збираються озеленити на 121 мільйон гривень

Карта-схема поділу міста Рівне на райони, які аналізували щодо озелення. З проєкту рішення Рівнеради.

На програму «Смарагдова громада» рівненські посадовці хочуть 24 мільйона гривень вже у 2025 році і набагато більше кожного наступного року.

Відповідний проєкт рішення – «Про затвердження Програми озеленення Рівненської міської територіальної громади «Смарагдова Громада» на 2025-2028 роки» – розміщений на сайті Рівненської міської ради.

Фінансування програми планують розподілити так: 

  • 2025 рік – 24 мільйона гривень;. 
  • 2026 рік – 28 мільйонів гривень; 
  • 2027 рік – 32 мільйона гривень;
  • 2028 рік – 37 мільйонів гривень.

Ініціатор та розробник програми – Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради.

У рамках програми хочуть збільшити площі зелених зон, замінити аварійні дерева новими саджанцями, а також провести облік, інвентаризацію та паспортизацію зелених насаджень Рівненської громади.

Ключові пункти, на які посадовці просять бюджетні гроші вже у 2025 році: 


Виготовлення та затвердження проєктів землеустрою щодо організації та встановлення меж територій парків, скверів, рекреаційних зон міської громади
Сума не вказана («згідно з кошторисом»)
Популяризація знань про біологічне різноманіття та його значення. Формування «дружньої до довкілля» філософії в громаді
200 тисяч гривень
Виконання робіт, спрямованих на утримання збереження зелених зон, влаштування нових експозицій, відновлення генофонду рідкісних та типових видів дерев, кущів, підтримання кореневої системи, покращення росту зелених насаджень, догляд за їх розвитком, тощо
2 мільйони 700 тисяч гривень
Догляд за деревами, чагарниками, газонами та квітниками (розширення лунок дерев, поливання, внесення добрив, обробка проти шкідників та хвороб, видалення омели, формування крон дерев та чагарників, видалення пнів, тощо)13 мільйонів 400 тисяч гривень
Проведення поточного та капітального ремонтів об’єктів зеленого господарства (парків та скверів) 
1 мільйон гривень
Видалення аварійних, сухостійних дерев та чагарників3 мільйони 500 тисяч гривень
Озеленення смуг відведення вздовж автомобільних доріг
2 мільйона 900 тисяч гривень
Влаштування нових форм ландшафтного благоустрою (вертикальне озеленення зупинок громадського транспорту, мобільне озеленення, екопарковки, «кишенькові парки», тощо)
300 тисяч гривень

Запустити програму посадовці хочуть вже цього року.

Втім, рівненські депутати мають ще затвердити цю програму на сесії Рівнеради.