У Рівному влада продала цьогоріч землі на 34,6 мільйона гривень

Рівне, вул.Тиха, 1. Скрін з Google Maps

А по платі за землю до бюджету за пів року місто отримало 77,9 мільйона гривень (це на 5 мільйонів більше, ніж у 2024).

Такі цифри наводить у звіті в.о. міського голови Рівного Віктор Шакирзян.

У бюджет розвитку міста за перше півріччя 2025 року від продажу землі надійшло 34,6 мільйона гривень. Комунального майна продали на 6,5 мільйона гривеню млн грн, а від пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту надійшло лише 0,6 млн грн. 

Бюджет Рівного за пів року 2025 наповнювався за рахунок:

  • податок на доходи фізосіб – 971,6 мільйона гривень;
  • єдиний податок – 332,4 мільйона гривень;
  • акцизний податок – 158,8 мільйона гривень;
  • плата за землю – 77,9 мільйона гривень.

У Рівному продаж міської землі часто відбувається не без скандалів: або за безцінь, або взагалі без аукціонів.

Зокрема, депутати Рівненської міської ради нинішнього восьмого скликання з початку своєї каденції продали без аукціону дев’ять вільних від забудови земельних ділянок у Рівному. Офіційно – «під мережі». Бюджет міста за трохи більше гектара проданої землі поповнився лише на два мільйони гривень (≈ 53 тисячі доларів). Детальніше – ТУТ.

Навесні 2025 «Четверта влада» також повідомляла про те,що комерційно привабливі 86 соток на Київській знову спробують продати за безцінь

4 вересня на сесії Рівнеради також прийняли рішення, за яким організація, яка нібито допомагає людям з інвалідністю, може отримати землю у центрі Рівного на Тихій.

Один вживаний тролейбус коштував бюджету Рівного як 4 таких же у Польщі

Міська бюджетна програма на 2021–2025 роки передбачала закупівлю 70 нових тролейбусів, а купили лише 4. За іншою програмою місто закупило 28 маршруток. Фото – Horyn.info

Тролейбуси, які у Любліні продали за 66 400 євро, рівненські посадовці придбали вчетверо дорожче. Єдиному учаснику тендера на закупівлю 4 тролейбусів польського виробництва Solaris Trollino 12 з бюджету виділили 270 000 євро. 

Про фінансово невигідний місту договір йдеться в розслідуванні журналістів на Horyn.info в межах проєкту «Розширення можливостей місцевих громад для реалізації антикорупційної політики».

Придбані в Рівне тролейбуси польського виробництва Solaris Trollino 12 не нові — 2011–2012 років випуску. Вартувала ця обновка комунальному підприємству «Рівнеелектроавтотранс» 13,2 мільйона гривень, тобто 3,3 мільйона гривень за 1 тролейбус – близько 68 400 євро.

Як з’ясували журналісти, це значно дорожче, ніж «Соляріси» коштували при продажі автотранспортним підприємством міста-побратима Любліна.

У відповідь на запит на публічну інформацію ТОВ «Міське транспортне підприємство» (місто Люблін) проінформувало, що вони продали тролейбуси по 70 000 злотих фірмі Sp. z o.o «JI Service». Тобто одного «рогатого» люблінське КП продало по 16 600 євро.

Скріншот з відповіді Міського транспортного підприємства «Люблін» на запит ГО «Фонд Свободи» про продаж 4 тролейбусів Solaris Trollino 12.

У Любліні тролейбуси викупила польська фірма «JI Service», а в Рівне їх продало українське ТОВ «Сучасні вантажівки». А от для рівненського бюджету ціна за них зросла вже в 4 рази, йдеться у розслідуванні. 

Як все відбувалось 

Спочатку «Рівнеелектроавтотранс» оголосило тендер на придбання 10 вживаних тролейбусів Skoda 24 Tr, випуску не старше 2006 року ще 6 травня 2025 року.  Тендер відмінили, бо єдиний учасник закупівлі – ТОВ «Сучасні вантажівки» – відмовились виправити невелику процедурну помилку. 

За словами керівника Департаменту інфраструктури та благоустрою Руслана Гудими на сесії Рівнеради, нову закупівлю на ці тролейбуси більше не оголошували через відсутність пропозиції тролейбусів на ринку.

Однак після того 16 липня 2025 року «Рівнеелектроавтотранс» оголосили тендер на 4 вживаних тролейбуси Solaris Trollino 12. Очікувана вартість склала близько 13,5 мільйона гривень. І знов учасником закупівлі стала компанія  «Сучасні вантажівки». Їх пропозиція — 13,2 мільйона гривень, тобто 3,3 мільйона гривень за один тролейбус. В євро — це 67 766.

ТОВ «Сучасні вантажівки» продавали тролейбуси і раніше в інші міста. Однак, суттєво дешевше, ніж запропонували Рівному.

Очільник комунального підпримєства «Рівнеелектроавтотранс» Валентин Ткачук відмовився коментувати журналістам придбання його підприємством тролейбусів.

  • Всі питання — до управління через погодження з виконкомом. Ми — простий перевізник, — відповів Валентин Ткачук.

Керівник Департаменту інфраструктури та благоустрою Руслан Гудима також не надав розслідувачам аргументацію такої закупівлю.

_______

Згідно з даними, які опублікував депутат Рівненської міської ради Святослав Клічук, парк тролейбусів у Рівному у вересні 2025 року складав 79 машин (у 2018 році було 93). З них лише 24 — з низьким рівнем підлоги, які можуть забезпечити доступність для маломобільних груп населення, людей на кріслі колісному тощо. 

  • Програма на 2021–2025 роки передбачала закупівлю 70 нових тролейбусів, а купили всього 4. Нових тролейбусних ліній (31 км) — не прокладено жодного метра. – стверджує на своїй фейсбук-сторінці депутат. – Натомість за іншою програмою місто купило 28 маршруток (ще 5 — «на підході») на 111,1 мільйона гривень.